۱۳۸۹ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

مخفیگاه

مخفیگاه

مخفیگاه


با ساخت مخفیگاه از غارت شدن توسط مهاجمین جلوگیری نمایید.مخفیگاه در ابتدای بازی از مهمترین زیر ساخت ها محسوب می شود. زیرا در دو هفته اول بازی صرف منابع برای ساخت نیروی دفاعی اصلا به صرفه نیست و موجب رشد کند چه از نظر نظامی و چه از نظر جمعیتی می شود. لذا برای حفظ منابع از دست غارتگران ساخت مخفیگاه اجتناب ناپذیر است.
برای مثال شما سروری را در نظر بگیرید که همه بازیکنان آن در ابتدای بازی مخفیگاه را به حد مطلوب رسانده باشند، آیا دیگر غارتگری موفق می شود غارت کند و رشد سریع و مداوم را برای خود تضمین کند ؟ جواب این سوال خیر می باشد. پس به این جمله تاکید می کنم که تعلل بازیکنان در ساخت مخفیگاه با سطح مناسب موجب رشد غارتگران می شود.
مخفیگاه در هر سطح قادر به حفظ هر چهار منبع گندم،آهن،خشت و چوب از دست مهاجمین می باشد. برای مثال اگرمخفیگاه در سطح 10 باشد برای نژاد گول توانایی حفظ 2000 واحد از هر چهار منبع را در مقابل مهاجمین رومی و گول و پنهان کردن 1600 واحد از هر منبع را در مقابل مهاجم نژاد توتن دارا می باشد.
اما اگر همین مخفیگاه سطح 10 را بازیکنی با نژاد توتن یا روم داشته باشد قادر به پنهان کردن 1000 منبع در برابر مهاجم گول و روم و 800 منبع در مقابل مهاجم توتن می باشد.
نکته ها
1 . مخفیگاه نژاد گول دو برابر توانایی پنهان سازی منابع را از آماج حملات دشمن دارد.
2 . فقط نژاد توتن است که می تواند تا 20 در صد مخفیگاه را غارت نماید، برای مثال : شما با نژاد گول بازی می کنید و یک مخفیگاه سطح 10 دارید، بازیکنی از نژاد توتن به شما حمله می کند و اگر شما در زمان رسیدن حمله مهاجم توتن در انبارهای خود ازهر منبع 2000 واحد را داشته باشید 400 واحد از هر منبع شما غارت می شود.حال اگر در زمان رسیدن حمله مهاجم توتن از هر منبع زیر 1600 واحد در انبار شما بود هیچ منبعی غارت نمی شد. از این امتیاز برای نژاد توتن به عنوان امتیاز غارت نام برده می شود.
3 . نژاد روم و گول نمی توانند از مخفیگاه غارت کنند.
4 . آخرین سطح مخفیگاه سطح 10 می باشد و بعد از رساندن یک مخفیگاه به سطح 10 بازیکن می تواند به هر تعداد که می خواهد مخفیگاه بسازد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر