۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

ضعف های نژاد رومی

نژاد روم دارای نقطه ضعف هایی به شرح زیر می باشد:
1 . گرانترین نژاد بازی : رومی ها گرانترین نیروها را نسبت به سایر نژادها دارند، البته این گرانی فقط به قیمت ساخت سرباز و سناتور ختم نمی شود . بلکه هزینه نگهداری(مصرف گندم در ساعت به ازای هر نیرو) آنها نیز از سایرین بیشتر است. برای مثال سنگین ترین شوالیه روم 4 گندم در ساعت هزینه نگهداری دارد. هزینه ارتقا سطح زره سازی و اسلحه سازی هم بسیار گزاف است.
2 . کندی ساخت نیرو : سربازخانه و اصطبل رومیان نسبت به نژاد توتن و گول با سرعت کمتری نیرو تولید می کند و این امر باعث می شود که ریکاوری نیرو برای رومیان سخت باشد. اگر یک بازیکن با نژاد روم در جنگی وارد شود و تلفات سنگین دهد جبرانش بسیار دشوار است چرا که اگر از نظر اقتصادی هم نیرومند باشد ، کندی ساخت نیرو مشکلی اساسی برای این نژاد به شمار می رود.
3 . ظرفیت کم تاجران : بازار رومی ها دارای تاجرانی با قابلیت حمل فقط 500 منبع می باشد . این مهم برای بازیکنان در سطوح بالا حتی اگر تجارت خانه هم احداث شده باشد بسیار مشکل زا خواهد بود.جالب اینکه حتی این تاجران از نظر سرعت حمل منابع هم بهترین نیستند و سرعت متوسطی دارند.
4 . مقاومت کم دیوار شهر : ضعیف ترین دیوار از نظر مقاومت در برابر دژکوب متعلق به رومیان می باشد، هر چند که این دیوار بالاترین امتیاز دفاعی را دارا می باشد ولی اگر مهاجم با مقدار دژکوب مناسب نسبت به سطح دیوار رومن ها نیروها را کسیل کند ، دیوار تخریب شده و امتیاز دفاعی بالای آن کاربرد متوسطی خواهد داشت و تخریب می شود.
5 . نداشتن مدافع متخصص در مقابل سواره نظام : رومی ها نیروی تخصصی مدافع در مقابل سواره نظام مهاجم ندارند.نژادهای دیگر هر کدام نیرویی تخصصی و به صرفه از نظر مصرف گندم برای دفاع در برابر سواره نظام مهاجم دارند. برای مثال 3 سرباز لژیون که به صرفه ترین نیرو در این مقوله می باشد با مصرف ساعتی 3 گندم باهم قدرتی برابر با 150 واحد تدافعی در مقابل سواره نظام مهاجم دارند. که در مقابل آن در نژاد گول 1 شوالیه با همان مصرف گندم 165 و در نژاد توتن 3 نیزه دار 180 واحد تدافعی را دارا می باشند.
در مجموع رومی ها در ابتدای بازی مشکلات زیادی دارند. آنها انتخاب شماره یک برای غارت شدن توسط غارتگران هستند. گرانی نیروها و کندی ساخت نیرو در ابتدای بازی روند کند پیشرفت را برای روم به ارمغان می آورد. این جمله مابین بازیکنان تراوین تقریبا به صورت یک ضرب المثل در آمده که : بالا کشیدن رومن بسیار سخت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر